miercuri, 21 octombrie 2009

Lumea cumparaturilor

Ce simti cand faci cumparaturi? Te simti mai bine, mai increzator in tine, vezi lumea cu ochi mai buni dar oare chiar conteaza asta? Ce sunt de fapt cumparaturile daca nu bunuri materiale pe jumatate sau complet inutile. Stau si ma holbez la un sifonier arhiplin si totusi gol. Incredibil ce fac anumite obiecte din om si cum ii controleaza viata. Dar nu, nu despre efectul lor era vorba aici. Ideea este ca uneori, facand cumparaturi poti sa descoperi lucruri, lucruri precum inspiratie ascunsa, lucruri precum defecte sau calitati sau cel putin o parte din tine care este oferita criticilor nemilosi spre analizare. In profunzime cumparaturile pot sa devina motiv de regasire de sine, de analiza interioara, pot sa capete intelesuri ascunse si misterioase, uneori cu adevarat interesante si importante, exceptand plata la casa evident. Anumite haine ne definesc, anumite obiecte sau culori ne decoreaza camerele cu care impartasim momente intime sau pur si simplu anumite bunuri palpabile devin extrem de vitale undeva in drumul vietii, poate chiar mai presus decat vremea. Si stau uneori sa ma intreb daca banii functioneaza sa cumperi si iubirea sau inifinitatea, perfectiunea, lucruri care se definesc sub cuvantul imposibil in lumea asta. Raspunsul real e nu, insa eu stiu ca se poate, dar nu cu bani sau monezi, carti de credit ori cecuri. Toate cele de neatins, toate dorintele, toate minunile din povesti, filme sau ganduri se cumpara cu vointa si ambitie, cu incredere in sine si optimism. Culorile sunt asezate intr-un tablou de un pictor, poezia e scrisa de un artist numit poet, oricarui lucru i s-a oferit o explicatie logica pentru creierul uman insa mie mai logic decat acea explicatie logica mi se pare idealismul care explica in termeni foarte elocventi ca universul e un produs ce poate fi cumparat prin vis si fiecare bucata din el, indiferent ca este sau nu palpabila, accesibila sau inaccesibila acea particita, acea materie devine un obiect cumparabil, inclusiv cuvintele. Eu pot sa detin toate cuvintele din toate limbile si nu trebuie sa platesc vreun ban pentru asta. Trebuie doar sa vreau si sa cred ca se poate, ori sa visez. Indiferent ce cale as alege, eu am facut o cumparatura si pentru faptul ca din cel mai mare magazin am ales ceea ce mi-a placut cel mai mult, ceea ce mi-am dorit cel mai mult, eu acum ma simt mai bine, sunt mai fericita si mai incantata ca am facut o alegere buna, ma privesc cu ochi mai buni si asa urmatorii pasi fiind ceva mai increzatori, vor lasa urme vizibile nu doar in nisip, ci si pe cel mai dur asfalt.

Totul e sa crezi in praf, vise si cuvinte....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu