vineri, 16 octombrie 2009

Povestea

Zilele trecute m-am uitat la un film. Parca ii spunea Sweet November... Mi-a amintit de o poveste, una ca oricare alta care incepe cu a fost o data ca niciodata... a fost odata un baiat si o fata. Ca si in Luceafarul, ca si in basme, baiatul era tare mandru si frumos, gen Fat-Frumos sau chiar mai presus de atat. Descrierea lui se intindea pe multe pagini ceea ce ma face sa sar peste ea. Important era ca fetele il considerau fermecator. Pe partea cealalta, in capatul celalalt al pergamentului era o fata. De ea nu imi aduc aminte prea multe, nu stiu decat ca avea ochii verzi si ii placea sa viseze. Ideea povestii e ca se intalnesc undeva, candva si se indragostesc, ca in orice poveste frumoasa. Pai bine, si care e ideea acestui rezumat de prost gust? Povestea asta care incepe cu a fost odata ca niciodata nu se termina cu au trait fericiti pana la adanci batraneti, de fapt ea nu se termina deloc, nu are final, lucru ce o face anormala pentru o poveste sau un basm. Parca se desparteau undeva dar nu imi aduc aminte daca doar fizic sau si psihic. De multe ori imi amintesc de povestioara cu pricina cand merg pe strada pe aleile mici si impanzite de cupluri indragostite. Nu stiu de ce si nici nu ma intereseaza insa ma face sa zambesc pentru ca acea poveste ciudata e cunoscuta doar de mine, e ca o comoara. Nu mai stie nimeni o astfel de poveste si pot sa ii inventez finaluri de fiecare data cand vreau sa o impartasesc cuiva. Nu conteaza, poate sa fie fericita, poate sa fie trista, ideea e ca imi apartine ca ceva ce face parte din mine iar asta ma face sa ma simt speciala. De ce? Pentru ca aici e orasul povestilor, acele faimoase Canterbury Tales de care doar am auzit si intr-o luna de zile inca nu am avut curiozitatea sa ma duc la muzeu sa vad despre ce e vorba de fapt. De fapt nu sunt foarte sigura ca vreau sa stiu ce e cu acele povesti pentru ca eu am povestea mea. Si mai stiu si alele mai vechi, altele mai noi, dar niciuna nu e la fel de speciala ca aceea caci doar ea iese din limitele obisnuitului. Pe parcursul povestii poate sa ploua, poate sa ninga sau poate sa fie soare, nu conteaza. E poate singura poveste care e asa cum vreau eu sa fie si indiferent ce decor are sau ce sfarsit are, ea e adevarata ceea ce o face unica si fermecatoare.

A fost odata ca niciodata un baiat si o fata....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu